עוד מחשבות אפשריות [חדש]
בר שושני   שבת, 27/12/2008 שעה 20:32
כשניל פוסטמן מדבר על קץ הילדות, הוא מדבר על שתי תופעות שהופכות לאמצע אחד (זה יובן עוד שניה): הוא מדבר על כך שהילדות, כמושג, הולכת ונעלמת, והוא מדבר על כך שהבגרות הולכת והופכת דומה יותר לילדות. כך שמה שיש לנו הוא חזרה אינוספית של שווה. ההפרדה בין מבוגר לילד כבר לא חדה כמו פעם, לא רק בגלל שהילדים פועלים כמבוגרים (מתלבשים כמבוגרים, מדברים כמבוגרים, נחשפים לתכנים של מבוגרים בגיל צעיר יותר, מגיעים לשלב של תשוקות מיניות בגיל צעיר יותר, מתנסים בסמים, עישון ואלכוהול בגיל צעיר יותר וכו'), אלא גם שהמבוגרים הפכו את עולמם לרדוד וצר הרבה יותר, והם נהנים מלא מעט דברים שבאופן מסורתי שייכנו לעולם הילדים. אני יודע להעיד על עצמי, שלמרות שאני בן 24, אני עדיין נוטה לשחק במחשב, למשל. יש לי הרבה חברים שדומים לי בזה, בגיל שלי.

רע או טוב הן שאלות נפרדות, כמובן, אבל התופעה כתופעה קיימת.

במובן הזה, הפניה לרדידות היא תוצאה של התאמת החומר לקהל היעד שלו.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

עוד מחשבות אפשריות [חדש]
אינגסוק   שבת, 27/12/2008 שעה 23:19
בתגובה לבר שושני
גם אני משחק במחשב (ואני צעיר בשנה ממך) אולם אני לא חושב שיש ''ילדותיות'' בזה אלא שזה פשוט אמצעי בידור טוב (ד''א גם אבא שלי משחק במחשב).
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

עוד מחשבות אפשריות [חדש]
בר שושני   יום א', 28/12/2008 שעה 1:36
בתגובה לאינגסוק
כשאני קורא ספרים, ומגלה שרק לפני מאה שנה תלמידי גמנסיה יהודים (י''ב) קראו את ניטשה (!!) מתחת לשולחן במהלך שיעור (!!!) וניהלו עליו דיונים סוערים אחרי השיעור (!!!!!!) אני תוהה מה ההבדל בינם לביני ואיך זה שאני, ואף אחד שאני מכיר, לא עשה ולא חלם לעשות דברים כאלה באותה תקופה.

אני לא חושב שמשחק במחשב הוא אמצעי בידור, אני חושב שהוא אמצעי טמטום. הוא מבטל את הצורך שלי לחשוב. אני חושב שבקהיון חושים הזה יש משהו בהמי ורע.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

עוד מחשבות אפשריות [חדש]
אורי קציר   יום א', 28/12/2008 שעה 8:20
בתגובה לבר שושני
אתר אישי
אני מסכים אתך כמעט לגמרי. אני לא בטוח שאפשר לראות בו אמצעי טמטום, אבל הוא בהחלט יכול להיות אמצעי בידור. העניין הוא שכמו בכל אמצעי בידוק, כשמפריזים בו הוא מתחיל לנוון ולהזיק.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

אני לא מבין למה אתה תוהה [חדש]
יהונתן   יום ה', 01/01/2009 שעה 22:24
בתגובה לבר שושני
לדעתי מה שמונע מרובינו לקרוא את ניטשה היא לאו דווקא

המורכבות אלא בעיקר השפה - רוב התרגומים שלו לעברית הם

ארכאיים ולקרוא בגרמנית לא הרבה יודעים.

אם מיראת כבוד אתה מתייחס לניטשה כך, הרי שמבחינת המרחק

שלו (בשנים) מהגימנזיסטים הרי שגם אצלנו יש תיכוניסטים

הקוראים את אבות הציונות / ישעיהו לייבוביץ' / הרב

קוק / אפלטון ומנהלים עליהם דיונים (טוב, זה לצערי הרב

הרבה פחות). אולי אני מסתובב בחברה אליטיסטית (למרות

שאני לא בטוח בזה), אבל אני

לא חושב שזה כזה מרשים (מצד שלישי, אני קראתי חלק גדול

מ''מסכת טבע האדם'' של דיוויד יום בכיתה י''א כי זה היה

מעניין).

בעיניי, משחקי מחשב זה אמצעי בידורי שראוי לא להפריז בו, כי הוא בהחלט ממכר. וחוץ מזה, אני חושב שרוב מי שמשחק במשחקי מחשב משתעמם באיזשהו שלב ועובר לחקור איך זה עובד במאחורה (כלומר לומד תכנות) כך שזה לא נזק מוחלט לזמן ולמוח...

וחוץ מזה, כבר 3 שנים אין לי טלוויזיה ואין מאושר יותר ממני. גם כך אני מבלה יותר מדי מול המחשב בצפייה בחדשות ובסדרות שאני מוריד. אני מקווה שיותר ויותר אנשים ילכו בדרכי, ואולי אז יהיה איזשהו שינוי בערוצי הטלוויזיה ויתחילו למרוד שם במלכות הבר''ד.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010