כל אחד והטרור שלו. [חדש]
ירון   יום ו', 13/11/2009 שעה 16:26
כל הכבוד לך שהצלחת למצוא והעתיק מויקיפדיה שמות של כמה מתנחלים שרצחו או בעיקר ניסו לרצוח ערבים בשלושים השנים האחרונות. חלק מרשימת ה''טרוריסטים'' כמו למשל מרגלית הר-שפי, נראה תמוה, ואיזכור שפיכת התה החם בהקשר של טירור פשוט מצחיקה, אבל כנראה שככה זה כשהמוטיבציה להגדיל את הרשימה גדולה, והמציאות קטנה.

האמת היא שאין ברשימה כמעט אף טרוריסט ראוי לשמו. ''טרוריסט'' הוא אדם החבר באירגון טרור. כאשר אדם כזה מפעיל אלימות בשליחות אירגון הטירור, קוראים לאלימות זו ''פעולת טרור''. ''המחתרת היהודית'' היתה אולי משהו שדומה לאירגון טירור - משהו קטן וקיקיוני. כל שאר ה''עשבים השוטים'' בצעו אולי מה שקרוי ''פשעי שנאה''. מדוע אולי? מפני שפשעי שנאה מבוצעים בין פרטים בתוך החברה עצמה. אני בכלל לא בטוח שערבים ויהודים ביש''ע שייכים לאותה חברה.

אני לא מצדיק מי שמחליט לרצוח ערבים על דעת עצמו. כל רוצח חייב לבוא על עונשו. אבל חייבים לזכור את הרקע למעשים. הישוב היהודי ביש''ע היה נתון לאינספור התנקלויות ופעולות טירור אמיתיות. כיצד נהגו חברות אחרות שהיו מאותגרות כמו הישוב היהודי ביש''ע? כיצד נהג הישוב היהודי לפני קום המדינה? מה עלה בגורלם של כפרי הפורעים הערבים שהתנקלו לתחבורה יהודית לפני קום המדינה?

מספר הפעמים שיהודים בצעו פעולות נקם נגד ערבים הוא זעיר אם מתחשבים בנסיבות. הנסיבות הן מלחמת הטרור הבלתי פוסקת שניהלו הערבים נגד היהודים ביש''ע, והפרובוקציות והרדיפה של השמאל הקיצוני היהודי. אני לא יכול להעלות בדעתי דוגמא של חברה נרדפת כל כך כמו היהודים ביש''ע, שנהגה באיפוק גדול כל כך. מספר הרוצחים קטן יותר ממה שניתן היה לצפות.

אני מציע לך, כאשר אתה מטיף לאחרים סובלנות, לאמץ גם לעצמך גישה סובלנית. כל הנסיון האידוקטיבי שלך להצמיד לחברה שלמה ולתרבות שלמה תג של רצחנות מפני שנמצאו בה על פני 30 שנה כמה רוצחים, הוא תרגיל בגזענות שאפשר לבצע לכל חברה שאתה מחליט לשנוא.

היהודים תושבי יהודה ושומרון אינם מקדשים את הארץ. הם פשוט גרים בבתיהם ועוסקים במלאכתם.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

אתה אמיתי (אנגלישיזם) [חדש]
ינשוף   שבת, 14/11/2009 שעה 11:37
בתגובה לירון
קוממת אותי בדבריך, ירון, ואמנה בפניך את מקצת הנושאים שצרמו לי בתגובתך:
ראשית, מדוע אתה מנסה להקטין את מעשי האלימות שנמנו למעלה? אלימות היא אלימות וככזו היא מעשה שתכליתו פגיעה והטלת, כן כן, טרור. גם כשהוא בא מצד יחידים הוא טרור, גם כשהוא מצד ''משהו קטן וקיקיוני'' כמו המחתרת היהודית שהצליחה, להזכירך, לפגוע.
ומדוע אתה סבור ש-''פשעי שנאה מבוצעים בין פרטים בתוך החברה עצמה''? אני דוקא גורס ששנאה יכולה בהחלט להיות מופנית כלפי הזולת ומכיוון שכך פשעים הנובעים ממנה יכולים גם הם להיות מכוונים כלפי מי שאינו נמנה על חבר מרעיך הקרוב (וסליחה על הסרקאזם). גם הטרמינולוגיה שהשתמשת בה, של ''אני לא מצדיק מי שמחליט לרצוח...'' ומיד אחריה שלל תירוצים להצדקת רצח כנ''ל חורה לי.
בהמשך אתה טופל האשמת הדבקת תג של רצחנות על כותב הטקסט, בעוד שהוא לחלוטין מתנער, במפורש, מהצמדה כזו: ''אני מעדיף להשאיר לעובדות ולמספרים לדבר בשם עצמם ולא להסיק מסקנה כיוון שכל מסקנה שתוסק על ידי תהיה סובייקטיבית במהותה, ולכן גם לא רלוונטית''.
אחדל פה, לעת עתה, מלעסוק ברפש, לא לפני שאשלח אותך להציץ בדעה נוספת בקשר לסוגיה הנדונה פה:
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

אתה אמיתי (אנגלישיזם) [חדש]
ירון   שבת, 14/11/2009 שעה 16:36
בתגובה לינשוף
אני לא מצדיק רצח בשום פנים ואופן. התקוממתי נגד הנסיון לטעון שמעשי הרצח שבוצעו ע''י מתנחלים או ע''י דתיים מעידים על חברת המתנחלים והתרבות הדתית.

אילו הייתה לנו קבוצת ביקורת, כלומר ישוב חילוני הנתון למצוקות כפי שהמתנחלים נתונים להן, היה אפשר להשוות את כמות האלימות הלאומנית שכל קבוצה מפיקה בתנאים שווים. אם כמות האלימות הייתה שונה, אולי היה אפשר לבנות תאוריה המסבירה את השוני על סמך המבנה החברתי או התרבותי השונה.

ניסיתי למצוא קבוצת ביקורת בישוב היהודי בתקופת הקמת המדינה, ואני בכלל לא בטוח שהמתנחלים יוצאים רע מהניסוי המחשבתי הזה. אני יודע שתמיד הנסיבות קצת שונות, אבל זאת ההשוואה היחידה שעלתה בדעתי.

ביושר, כאשר במשך שנים, כשאתה נוסע בבוקר לעבודה וחוזר בערב הבייתה, אתה יודע שמידי פעם יהיו בדרך ערבים שינסו לירות בך, אז זה לא הופך אותך לאוהב-ערבים. זה הטבע האנושי. זה כמובן לא מצדיק לתפוס ערבים כקורבנות מקריים ולרצוח אותם. אבל כאשר שופטים חברה שלמה ובודקים בקפדנות לאורך תקופה של 30 שנה כמה מקרים כאלה קרו, אז אני לא בטוח שהיו יותר מקרים ממה שאפשר לצפות מכל חברה אחרת.

אני טענתי שכל הסיגנון של המאמר הוא סיגנון גזעני. אני אפילו לא טוען שהמחבר הוא גזען. יתכן שהייתה לו נפילה חד פעמית. הסיגנון הזה של לעשות רשימה של חוטאים מסוג כלשהו ולומר תראו באיזה ערוגה הם צמחו - הוא תכסיס של גזענים. גם אם הגזען משאיר כאמצעי רטורי מתחסד את השיפוט לקורא.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

אתה אמיתי? [חדש]
ינשוף   שבת, 14/11/2009 שעה 18:42
בתגובה לירון
צודק. לוקח את דברי בחזרה. לא ''מצדיק'' רצח אבל בהחלט מתרץ אותו בשלל הסברים מגבים.

מכיר את היישוב תלם, למשל? או את היישוב השכן לו אדורה? גגל את שמם ותראה שגם הם סבלו מהתנכלויות ובכ''ז, לי (על אף שירות צבאי ארוך באיזור) לא ידוע על מקרי טרור יהודי שיצאו מהם.
יודע מה? קח מקרה אחר, של יישובים דתיים שלא עונים על הגדרת חממת הטרור ומהתקופה עליה דיברת אתה, של הקמת המדינה: יישובי חומה ומגדל בעמק בית שאן, ובהם מספר יישובים דתיים. גם הם סבלו התקפות לא מעטות לאורך תקופה ארוכה, גם הם ידעו את נחת זרועם של מתנכלים מהסביבה - כמה מהם השיבו בתקיפת אזרחים חפים מפשע?
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

אתה אמיתי? [חדש]
ערן   יום ה', 26/11/2009 שעה 11:23
בתגובה לינשוף
אתר אישי
שים לב לכותרות הללו: אנשי קבע, נג''דים בצה''ל ותושבי הישוב האידיאולוגי – אמוני אדורה הסמוך לחברון נעצרו בחשד שמכרו בעבור בצע כסף תחמושת צה''לית לפלסטינים באזור הכפר דורא והעיר חברון: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2565633,00.h...

שבועות ספורים אחר כך חדרו מחבלים לישוב אדורה פצעו שבעה מתושביו ורצחו ארבעה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-1857849,00.h...

כך כדי לסבר את האוזן הסלקטיבית שלך ובלי לטעון לקשר ישיר בין הדברים
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

ואתה? [חדש]
  יום ה', 26/11/2009 שעה 22:34
בתגובה לערן
אתה שם לב שלא סתרת את הטענה שלי שהם לא ביצעו מעשי טרור?
ולמה הגרשיים במילה נגדים?
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010