מספר הערות בזרם התודעה [חדש]
קואלה   שבת, 11/04/2009 שעה 1:55
אורי - תודות על הבלוג הנפלא. אני מאוד אוהב את השיר הנ''ל, אולם אף לא פעם נפניתי לנתח את מילותיו בהעמקה כפי שאתה עשית. אכן שיעור למופת בספרות, תודה.

- האודיו בקטע שהבאת מיוטיוב אכן מזעזע. מסתובב ברשת עותק אם פי שלוש של השיר באיכות אודיו הרבה יותר טובה. אני לא יודע האם זהו הקטע המקורי מהפסטיבל או מוקלט מהאולפן (הניחוש שלי - מוקלט).

- בימים הסוערים של ירדנה מול עופרה, אני מודה שנטיית ליבי היתה לכיוון עופרה. אבל - אז לא היכרתי את ''ליל חניה'' ואת קטעי הסופרן הנפלאים של ירדנה ארזי - בייחוד זה של הבית השני. יחד עם המראה האינדיאני המדהים שלה יש כאן שילוב קטלני של יופי רב-מימדי.

- אין ספק שהמשימה להלחין שיר כזה היא על גבול הבלתי-אפשרי. זה ניכר גם בכמה קטעים שאפילו לאוזני הבלתי-מקצועית יש בהם מן ה''תפירה'' המוזיקלית. אבל - זה מוסיף למיוחדות של השיר. אישית, אני לא יודע האם הייתי מכתיר אותו לשיר ה''טוב ביותר'', אבל בהחלט הייתי נותן לו את התואר ה''מיוחד ביותר''.

- גם ממרום גילי המתקדם, הצלחת לזעזע אותי עם הפרשנות ל''לילה לילה''. גודל הזעזוע כמעט כמו עת גיליתי למה התכוונה יונה וולך בשיר ''שן דובי שן''. (שלא לדבר על הגאונות של אריאל זילבר להכניס את זה לפסטיבל שירי הילדים.) עם זאת, מקריאה חוזרת של מילות השיר ''לילה לילה'' הפירוש לא נראה לי מתאים לבית האחרון, אלא אם כן הולכים לקצה הציניות, ומאמינים שאלתרמן כותב על כך שהגברת מבכה את אובדן מקור הכנסתה (הכספית)... במקרה זה אני מעדיף את הפירושים הקצת יותר שמרניים. בכל מקרה - תודות על העירור האינטלקטואלי, גם זה חשוב.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010