פרספקטיבה אחרת [חדש]
עשתר   יום ה', 02/05/2013 שעה 10:16
אתה מתאר את מנשה כמי שהכניס פולחן ''אלילי'' (מונח גנאי יהודי כלפי האמונות האחרות) רק כאמצעי פוליטי. אולם את התיאור בדברי הימים על ''חזרתו בתשובה'' אתה מקבל כמעט כפשוטו ומיחס לכך רגשות דתיים אותנטיים.
כמו כן אתה מקבל את התיאור של מנשה כמי שמדכא מתנגדי פולחן זר בחרב, ואף הכנסת תמונה שמראה רצח על רקע דתי.

אני תוהה האם לא נפלנו כאן שולל לנרטיב של כותבי התנ''ך היהודיים, המעונינים להכפיש את שמו ולציירו כנבל מרושע.

היתכן לראות אותו כמי שבאמת היה פוליתאיסט, שראה צורך להכניס את האלה כביטוי לנקביות למרכז הבמה הפולחנית, וכדומה. והאם יתכן שהדם הנקי בו הוא מואשם היה אולי דם של אנשים שבקשו את דמו שלו, כי הם היו קנאים יהודיים האמונים על רצח ''עובדי האלילים'' והוא לא הניח להם להוציא את זממם לפועל?

צריך להזהר מאד כשמאמינים לדיווחים של ש''סניקים בעיתון שלהם, גם אם הם כתובים על ספר דברי הימים וכדומה.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

פרספקטיבה אחרת [חדש]
אני   שבת, 18/05/2013 שעה 15:05
בתגובה לעשתר
לחלוטין, מדהים שאפילו כותבים ביקורתיים, מקבלים את הנרטיב היהודי.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

פרספקטיבה אחרת [חדש]
אני   שבת, 18/05/2013 שעה 15:10
בתגובה לעשתר
היהודאים שנאו ותיעבו כל סממן נקבי ונשי.

אפילו את האדם ''הענישו'' כי שמע לאישתו. ואת העונש שקיבל גם האישה קיבלה, רק שהיא לטענתם קיבלה עוד 20 עונשים, כמו זקנה מהרה, רצון השתעבדות לזכר, הליכה מכונסת ומכוסה מכף רגל ועד ראש + עוד המון זוהמות מסוג זה.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010