ארמנדו הפר [חדש]
דובי   יום ב', 29/12/2008 שעה 16:53
בחווה שלי מתגורר לו ''ארמנדו הפר'' . ארמנדו הוא בבחינת ''בריון שכונתי'' שהטיל אימתו על כל העדר ו ... על בעל העדר (עלי) במיוחד. בחווה מתקיים עקרון יסוד ''אין אלימות'' (אני לא מכה ג'מוסים , אני לא משתמש בשוקר חשמלי וכו') , ברגע שארמנדו שבר את העקרון וגרם לי לנוס על נפשי מתוך האסם - הוא ''חטף'' טבעת באף ... זה כואב , זה מציק , זה כוחני אבל ... ארמנדו שקט עכשיו ופעם הבאה שינסה אלימות לטבעת תחובר שרשרת מתכת ... מצחיק כמה ארמנדו דומה לבני אדם ... ואני עוד נחשב לשמלאן קיצוני :-)
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

ארמנדו הפר [חדש]
דרור   יום ג', 30/12/2008 שעה 1:48
בתגובה לדובי
''ארמנדו הפר'' לא אמור לחיות אצלך בחווה, הוא אמור לחיות חופשי בטבע. אתה, במילים פשוטות, כולא אותו ובכך מתאכזר אליו. בנוסף לכך מה שאתה מפרש כאלימות מצידו היא תגובה טבעית של כל חיה בטבע ברגע שפולשים לה לטריטוריה, אלימות קיימת אצל בני אדם אצל חיות היא חלק מהתיקשורת. מעניין איך היית מרגיש אם היית כלוא עם ממשפחתך אצל ''ארמנדו הפר'' בחווה שלו.
נכון, זוהי דרך העולם ובני אדם מגדלים חיות לצורכי חלב ובשר, אבל עדיין אין זה אומר שזהו אקט מוסרי, בעיקר כאשר הוא לא מחוייב המציאות. לכן אל תחמיא לעצמך ואל תרגיש יותר מדי טוב, טול קורה מבין עיניך.

בכל האמור לעיל יש רק תגובה לסיפור העצוב על ''ארמנדו הפר'' ואין להסיק מכך על יחסי למבצע בעזה שזה כבר עניין שונה לגמרי.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

ארמנדו הפר [חדש]
דובי   יום ג', 30/12/2008 שעה 3:10
בתגובה לדרור
מכיוון שתגובתך שופטת את רמתי המוסרית אני טורח להגיב ובלשון דומה לך (אם כי פחות מתוחכמת , אתה מבין ''אני פאלח מטומטם וחסר מוסר'' ) - אתה קשקשן צמרת. אין לך שמץ של מושג מי אני ואיך אני מגדל את הג'מוסים , אין לך שמץ מושג מה ההבדל (אם קיים בכלל ) בין החיים של ארמנדו בחופש לאילו שיש לו בחווה (סתם לשם המחשה כמות הקמ''ר למרעה שיש לארמנדו בחווה חופפת את זו שהוא ניזקק לה בטבע). נכון ''בעוונותיי'' אני מגדל ג'מוסים לחליבה ובעוונותיי כשאין ברירה אחרת אני מתקין טבעת באפו וכן , בעוונותיי אני מעדיף את חיי שלי על שלו.באשר להסבר המלומד בנושא אלימות אצל בני אדם וחיות - אל תטרח במשך שנים אלימות הייתה המקצוע שלי - גם אצל בני אדם האלימות היא סוג של תקשורת - אז מה אנחנו נותנים לה הכשר ?! ובאשר ''לארמנדו הכלוא בחווה'' - אתה מסוגל להסביר , לניבער מדעת , מה ההבדל העקרוני בין החווה למוסד הניקרא מדינה ?! ובסוף הזמנה - אם פעם אתה רוצה להבין על מה אתה מדבר , בניגוד על מה אתה מטיף מוסר , תוכל להגיע לחווה ולחזות במו עינייך בג'מוסים שניכנסים לחליבה לקול שירה , לג'מוסים המתרפקים ''על הנוגס חסר המוסר'' כאילו היה אביהם מולידם ובשיטות גידול אשר אני ספק אם גם לאדם מלא מוסר כמוך יהיו טענות כלפיהן.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

ארמנדו הפר [חדש]
דובי   יום ג', 30/12/2008 שעה 3:14
בתגובה לדובי
במחשבה שניה - צר לי על הסגנון הבוטה. חולשתי וצרות האופק שלי היא שגרמה לי לסלוד , על הסף , מהדבקת תוויות מוסריות הנישענת על מספר משפטים קצרים. צר לי באמת וההזמנה בעינה עומדת.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

ארמנדו הפר [חדש]
דרור   יום ג', 30/12/2008 שעה 14:05
בתגובה לדובי
דובי היקר
א. מעולם לא כתבתי שאתה ''פלאח מטומטם וחסר מוסר''. בכך שכתבת משפט זה במרכאות למעשה ציטטת אותי ולא בצדק.

ב. ברגע ש''ארמנדו'' עשה מעשה שבטבע היה יכול לעשותו ללא שום בעיה ואילו אצלך בחווה הוא ''חוטף'' טבעת באפו (ואני מצטט אותך במדויק. מעניין השימוש במילה ''חטף'', לא כתבת, למשל, שנאלצת לשים לו טבעת. הוא ''חטף'' ממך טבעת) הרי שזה בדיוק ההבדל בין חיי חופש בטבע לבין כלא. שהרי הכלא לא נמדד רק בגודלו אלא במהותו.

ג. אתה לא באמת משווה בין החווה שלך למדינה נכון? זה נשמע יפה אבל השוני הוא עצום. לשם השוואה אתה תמיד יכול להחליט לעזוב את המדינה ואילו ''ארמנדו'' לא יכול לעזוב את החווה. אתה בפירוש לא כלוא במדינה, האם הפלסטינאים כלואים? זאת כבר שאלה יותר מורכבת ולא הייתי רוצה להכנס לזה.

ד. בכלל אני חושב שצריך להיות זהירים בהשוואה בין חיות לבני אדם. לא שאין דמיון אבל יש גם שוני והוא מהותי.

ה. לסיום: אין לי ספק שאתה עושה את המקסימום שביכולתך על מנת לגדל את הג'מוסים בתנאים הטובים ביותר. ואתה בהחלט מצטייר כמי שאוהב את עבודתו ואת הג'מוסים שלו. אבל לא כל מה שאנו עושים בחיינו, גם אם הוא מקובל, הוא מוסרי. אני, למשל, אוכל בשר ובהנאה גדולה, אבל אני לא נותן לכך שום הצדקה מוסרית.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

ארמנדו הפר [חדש]
דובי   יום ג', 30/12/2008 שעה 16:39
בתגובה לדרור
אז עכשיו אני מבין - אתה שאוכל את בני מינו של ארמנדו על אף שלטענתך זה בלתי מוסרי (ואני מניח שאתה מסכים שעל המוסריות שבאכילת בעלי חיים , כן או לא , ניתן להתווכח) קורא לי , שעושה עבורך את ''היבודה המלוכלכת'' (אתה מבין , גרשיים לא תמיד מציינות ציטוט ) ליטול קורה מבין עיניי. למה זה גורם לי להיזכר בצדוקים , בפרושים ובצבועיים ?. ארמנדו לא יכול לעזוב את החווה כי בטבע הפסטורלי הוא ישרוד בדיוק חצי שעה - אתה מבין , במשך אלפי שנים מתקיימת סמביוזה של אינטרסים בין בני אדם לסוגים מסויימים של חיות - לומר שארמנדו ''יוצא ניזוק'' משהותו בחווה זה , בעדינות , לא נכון. כמו שארמנדו לא מסוגל לעזוב את החווה כך איש עיירות פיתוח , דרוזי , ערבי או כל מי שהמדינה במהלך השנים , לטעמי במכוון , הזניחה ולא פיתחה את יכולותיו לא יכול לעזוב את המדינה גם אם , לכאורה ,הדלת פתוחה בפניו לעשות כך. ובסוף - הסיבה לטבעת באפו של ארמנדו אינה מוסרית , היא השרדותית וכך בדיוק אני חושב על מה שקורה בעזה - מוסרי או לא , לא רלוונטי , השרדותי.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010