קשר בין הקראית והצדוקים [חדש]
איתי   יום ב', 28/05/2012 שעה 12:58
''היו שהתפתו להאמין למחשבה (בוודאי בהסתמך על המקורות שכבר צוטטו כאן קודם), כי ענן הוא יורשם של הצדוקים, השוללים את מדרש התורה והדבקים בפשט הכתוב. אולם טעות הייתה בידם.''
לא הצלחתי להבין על מה אתה מבסס את התנגדותך לזיהוי הקראים עם הצדוקים והבייתוסים.
ודאי כי יש פער בן כמה מאות שנים בין הצדוקים לבין הקראים כך שאין לטעון כי קיים קשר פיזי בין שתי הכתות הללו. אבל ודאי הוא שיש קשר רעיוני ביניהן קשר הבא לידי ביטוי בצורה המובהקת ביותר בעניין חג השבועות והפרשנות למילים ממחורת השבת המשותפת לקראים ולצדוקים.
כמו''כ מה המקור לכך שהצדוקים בניגוד לקראים ערערו על יסודות האמונה כגון השארות הנפש ותחיית המתים?
והערה לסיום. כל תורה כתובה זקוקה לתורה שבע''פ/פרשנות כלשהי. כך גם היום עם החוק הישראלי הכתוב והפרשנויות השונות שנותנים לו בתי המשפט. גם המונח זהה: 'הלכה'.
המחלוקת הגדולה שלדעתי ממשיכה גם היום ומוצאת את ביטויה במחלוקות בין האורתודכסים לרפורמים ולקונסרבטיבים היא על דרכי הפרשנות וכלליה.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

קשר בין הקראית והצדוקים [חדש]
מאור דבח   יום ג', 29/05/2012 שעה 3:26
בתגובה לאיתי
אין ספק שצריך לפרש כל ספר ומסמך, אך לעומת זאת יש להבחין בין ''תורה בע''פ'' שמייחסים לה מקור אלוהי לבין פרשנויות שלהן לא מייחסים מקור כזה. הבלבול וטשטוש התחומים בין השניים רק משרת את השקר התעמולתי האורתודוקסי שהתושב''ע שלהם היא הפרשנות לתורה ''שבכתב''.

ויש להזהר מאד לא ליפול בפח של הטענות האורתודוכסיות שהדרך היחידה לבצע את מצוות התורה היא למלא אחר התושב''ע שלהם, כפי הדבר מודגם לגבי בניית סוכה - הם טוענים שאי אפשר בכלל לבנות סוכה ראויה בלי ''המפרט הטכני'' של סוכה שנמצא בתושב''ע, כאילו שעמים שונים על פני כדור הארץ כמו הבדואים בחצי האי סיני נזקקו לאיזושהי ''תורה שבעל-פה'' כדי לדעת איך לבנות סוכות עבור עצמם.
הבעיה היא שיותר מדי אנשים בעמנו ''קונים'' את השטויות האלה שאפשר להפריך אותם בקלות בחשיבה ביקורתית לא קשה בכלל.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010