(נכתב בתשובה לשיר לביא, 16/04/06 18:49)
''ישראליות'' ומסחריות [חדש]
אורי קציר   יום א', 16/04/2006 שעה 22:43
בתגובה לשיר לביא
אתר אישי
אז אנחנו חלוקים וככל הנראה לא נגיע בעניין זה להסכמה. דעתי היא שאותו ''אחר'' שאת מדברת עליו אינו מקבל ממני יחס כאדם פרטי אלא כנציג של חברה המתיימרת להעניק שירות איכותי והוגן. עדיין לא פתרתי את התייחסותך לנושא ההפרה הגלויה של התחייבויות החברה. לשיטתך אני כנראה אמור להבליג ולשתוק ולקבל את מושא ההתחייבות בעוד מספר שבועות, לכשיתחשק למישהו שם לעשות משהו. לשיטתי, התחייבות יש לקיים.

צאי וחשבי בעצמך: אדם התחייב למכור לך פריט מסוים, אבל במועד אספקת הפריט הוא אינו מוכן להעביר אותו לידייך ומתרץ זאת בשלל אמתלאות - החל מחוסר זמן להביא את הפריט וכלה בטענה כוזבת שבכלל הבטיח לך פריט אחר, איכותי לא חות, חלף זה שמכר לך. אני מניח שגם את היית מבליגה עד גבול ידוע בלבד. ואם לפריט זה הייתה חשיבות בשל אירוע מסוים שהוא הסיבה שקנית אותו מלכתחילה - קל וחומר.

הפריט הזה הוא השירות שעליו התחייבה החברה. הטענה שהמקרה הזה נכנס לקטגוריה של חזקים מול חלשים, או כל חלוקה חברתית אחרת שאת מנסה לייצר כאן, אינה מחזיקה מים. אין כל דמיון בין מצב זה לבין סחר בבני אדם או כל דוגמה אחרת שהבאת. שיחות נרגזות בטלפון שמתבצעות במהלך עסקים רגיל ועל בסיס העסקים הללו אינן קשורות למכות או לשאר תגובות מגונות שהוזכרו בתגובתך. אינני רואה כלל את הקשר בין המקרים.

לחילופין, אני יכול לומר שאם גורם שמפר התחייבות זוכה להגנתך מפני הצד שבא לתבוע את המגיע לו, את פשוט מבקשת להפוך סדר חברתי על פיו. את הלקוח ממש לא אמורה לענין מה סיבת אי היעילות של החברה ואם מנהליה טרחו להעביר לאנשי השירות הכשרה ראויה. אותו מעניין שהחברה תפרע את התחייבותה כלפיו בתנאים שעליהם התחייבה.

בעצם, אפילו לשיטתך נהגתי כשורה. ''בכלכלה מתוקנת – הסוחר יודע כי לקוח לא מרוצה יכול לגרום לו נזק – על ידי כך שיגיש תביעה, או ידבר עליו סרה, כך שהשמועה תתגלגל ויפחתו לקוחותיו.הפקיד שמייצג את החברה מאחורי הקו חייב לשאת באחריות מעשיו, לכבד את העסקה, ולייצג את החברה נאמנה מבלי לפגוע בקליינט. הקליינט צריך לתבוע את המגיע לו ולעמוד על זכויותיו בהתאם לחוקי המסחר''. זה בדיוק, אבל בדיוק, מה שעשיתי - והרבה אחרי הזמן שבו לא קוימה ההבטחה.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010