(נכתב בתשובה למיכאל אוישי, 26/12/11 8:20)
[חדש]
אסף   יום ב', 26/12/2011 שעה 10:45
בתגובה למיכאל אוישי
אתר אישי
אני מסכים איתך, אבל זה לא פותר את הבעיה שמדובר בה כרגע. במצב הנוכחי חרדים מנסים לפרוץ את גבולות השכונות שלהם ולאכוף את הערכים שלהם על אנשים שגרים בסמיכות.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

[חדש]
מיכאל אוישי   יום ב', 26/12/2011 שעה 10:56
בתגובה לאסף
זה כן יפתור.
‏''תכבד העבודה על האנשים, ואל ישעו בדברי הבל''.
אנם אמר את זה פרעה, אבל הגיון בריא היה לו.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

במצב הנוכחי? [חדש]
יעל ר.   יום ב', 26/12/2011 שעה 11:29
בתגובה לאסף
אתר אישי
זה אומנם מתגבר ומקצין, אבל לא מדובר בדבר מה חדש. מתי בפעם האחרונה הצלחת לנסוע בתחבורה ציבורית בשבת? איזה אפשרויות יש לך להתחתן בישראל? (לפחות בנושא הקבורה יש כמה בתי קברות אזרחיים מעטים, כולל אפשרות למימון מהמדינה במידה והם נמצאים בשטח עיר מגוריך)
ערכים מסוימים נכפים עלינו כבר שנים, ואפילו מבלי שנשאלנו האם אנחנו אכן מאמינים בדת הזו או כל דת אחרת.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

במצב הנוכחי? [חדש]
אסף   יום ב', 26/12/2011 שעה 11:38
בתגובה ליעל ר.
אתר אישי
מיכאל מציע הפרדת דת ממדינה, שאמורה לפתור את מה שאת מתארת. לעומת זאת, מקרי יריקות וכאלה לא ייפתרו במסגרת הזאת, כי הם לא קשורים למצב החוקי אלא למצב בפועל.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

במצב הנוכחי? [חדש]
מיכאל אוֹיְשִׁי   יום ב', 26/12/2011 שעה 12:06
בתגובה לאסף
אפשר לפצוח בפתרונות לטווח קצר, אני מדבר על פתרון לטווח ארוך.
אני לא מדבר על הפרדת דת מהמדינה.
למען הגילוי הנאות, אני אדם חרדי, שלמד בישיבות חרדיות, מנהל אורח-חיים חרדי, ואף מדבר עם ילדי באידיש ולא בעברית.
אני מדבר על-כך שאינני מבין כלל מדוע אדם שאיננו עובד מתוך בחירה [דהיינו איננו אנוס שלא לעבוד כגון מוגבלות כל שהיא] אמור לקבל על-כך מימון מהמדינה.
אין לי כל בעיה עקרונית שיהודי בוחר להקדיש חייו ללימוד תורה, רק אינני מבין מדוע המדינה אמורה לממן אותו.
כאשר אנשים יתרגלו לעבוד, כבר לא יהיה להם זמן לשטויות, ויפסיקו להרגיש שמגיע להם הכל כי יבינו מה פירוש ''יגיע כפיך כי תאכל''.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

במצב הנוכחי? [חדש]
אסף   יום ב', 26/12/2011 שעה 13:13
בתגובה למיכאל אוֹיְשִׁי
אתר אישי
למען הגילוי הנאות, אני אתאיסט. אין לי בעיה עם זה שאתה חרדי (כלומר, יש לי עם זה בעיה אפיסטמולוגית קשה אבל זאת בכלל לא הנקודה בהקשר שלנו) כל זמן שאתה מציע פתרון שינתק את הדת מהמדינה, ושבמסגרתו כל אדם יפעיל את מערכת-הערכים שלו רק על מי שמקבל אותה, וללא עזרה ישירה או עקיפה מהמדינה. אמנם אתה כותב שאתה לא מדבר על כך, אבל בפועל אתה כן מציג התנגדות להמשך התמיכה הממשלתית בחרדים. מבחינתי זה פתרון מספיק טוב לנושא כל הקווים המפרידים למיניהם שקיימים גם עם עזרה ממלכתית כלשהי, וגם לקוד לבוש בתוך השכונות החרדיות.

לגבי היריקות, זה כבר לא קשור. יריקות הן אלימות ואלימות אסורה על-פי החוק בלי קשר לזהות האלימים או מניעיהם. המשטרה פשוט צריכה להתערב בנושא.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

במצב הנוכחי? [חדש]
מיכאל אוישי   יום ב', 26/12/2011 שעה 13:28
בתגובה לאסף
לגבי קוי ההפרדה (דבר שאני מתעב לחלוטין, וכשגרתי בארץ נסעתי לא מעט בקוים כאלה, אליהם עליתי עם אשתי, מקדימה, וישבנו יחד בכל מקום שחפצנו) -
המצב קצת שונה.
האשמה במקרה זה היא על אגד הרבה יותר מעל החרדים.
בתחילה, החרדים שהיו מעוניינים בקוים נפרדים, הפעילו נסיעות פרטיות. אגד שראתה כי היא מפסידה לא מעט לקוחות (החרדים הם צרכנים לא קטנים של תחבורה ציבורית) חיזרה אחרי המעוניינים בהפרדה, ונענתה לכל דרישותיהם ובלבד שיסעו אצלם.
כך שהאשמה הפעם, לא על המעוניינים בקוי הפרדה, אלא במי שמוכן לספק להם אותה תמורת כסף.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

במצב הנוכחי? [חדש]
אורי קציר   יום ב', 26/12/2011 שעה 20:28
בתגובה למיכאל אוישי
אתר אישי
מייק, במישור הכלכלי אני מניח שיש צדק בדבריך. אבל העניין הרבה יותר עמוק מזה. עצם הדרישה להפריד בין גברים ונשים בכל מקום ציבורי היא, מבחינתי, בלתי לגיטימית. אני לא מכיר דת שההפרדה הזו נכללת במצוות היסוד שלה. אני בטוח שגם אתה לא.

כך שגם אם אגד נכנעה ללחץ, הבעייה המרכזית שמאחורי הלחץ הזה היא ערכית וחינוכית - ולחלוטין לא רק שלה.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

במצב הנוכחי? [חדש]
מיכאל אוישי   יום ב', 26/12/2011 שעה 21:14
בתגובה לאורי קציר
תראה, אני לא יודע עד כמה אתה רגיל בתחבורה הציבורית בירושלים, אבל אני יכול להבין חלקית מהיכן נובע הצורך בהפרדה בקוים בהם נוסעים בד''כ חרדים.
אחוז נמוך יחסית לשאר האוכלוסיה, מקרב החרדים, מחזיק ברשותו רכב. מאידך, כמות הילדים רבה יותר. ממילא, הקוים המשרתים את הציבור באיזורי המחיה החרדיים, בד''כ - עמוסים לעייפה.
אני בטוח שגם לחילוני מזה שבע דורות לא נוח ולא נעים להיות דבוק לזיעה של זולתו, וחוסר הנעימות מכפיל ומשלש את עצמו כאשר נשים וגברים (תוסיף לזה את הקיץ ולבושו) מצטופפים כשפרוטים מריגה בקופסת-שימורים.
כעת, אי-נעימות כנ''ל היא גדולה גם במקרה שמדובר בנוסעים חילונים גמורים.
אולם אי-נעימות כנ''ל גדלה עשרת-מונים, מכפילה ומשלשת עצמה, כאשר מדובר בנוסעים חרדים. שלא תחשוב שאי-הנעימות שייכת לצד הגברי בלבד - גם לנשים זה לא נעים. הרגלי החיים שלהם טבעו בהם את הריחוק הטבעי מהמין השני, והצמדות אליו בסיטואציות כאלה הינה בלתי-נעימה בעליל, מביכה, ומטרידה מאוד.
לכן, אני בהחלט סבור שלא רק קיצוניים דתיים הובילו לקוי נסיעה פרטיים מופרדים, אלא לא מעט נוסעים ונוסעות שנקעה נפשם מהצפיפות הלא נעימה הזאת.
באו אגד, ראו כי רע, מאחר ולקוחות רבים פתאום חמקו להם מבין האצבעות, והציעו הסדר דומה אצלם.
אני אמנם לא מסכים עם ההסדר, כאמור, אך אני מבין את ההגיון מהיכן הוא נובע.
לדעתי גם ישנה בעיה שדורשת פתרון, אך הקמפיין המתוקשר לאחרונה עבר כל גבול לטעמי, והקצין את הקיצוניים משני הצדדים הרבה יותר ממה שהיו קודם.
[קישור ישיר לתגובה זו]            

במצב הנוכחי? [חדש]
יהודי   שבת, 21/01/2012 שעה 22:13
בתגובה למיכאל אוישי
מספיק עם האנטשמיות הנוראה המתחוללת בארץ ישראל
ואם רוצים החרדים ליסוע בתחבורה ציבורית שגברים מקדמימה ונשים מאחורה זוהי זכותם

בינתיים סיפורים של אלימות במשפחה לא מופיעים אצל החרדים אלארק אצל [חלק] מהציבור הלא חרדי
[קישור ישיר לתגובה זו]            

במצב הנוכחי? [חדש]
אורי קציר   יום א', 29/01/2012 שעה 0:40
בתגובה ליהודי
אתר אישי
תחבורה ציבורית שבה הנשים נזרקות לאחר ה-י-א אלימות. ולגבי אלימות במשפחה, מוטב שלא תיכנס לזה, כי בהיבט הזה תצא מפסיד. אתה לא באמת רוצה שאזכיר את אמא טליבאן, את האב החרדי שרוצץ את ראש בנו, את פרשת אליאור חן וכן הלאה. נכון?
[קישור ישיר לתגובה זו]            

[חזור לדיון]
מאמר אורח צור קשר על האתר חזור לעמוד הראשי קישורים תנאי שימוש אקסטרה תיק העיתונות של אפלטון
RSS כל הדיונים המתמשכים ספר אורחים עזרה טכנית לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה מקלדת וירטואלית ארכיון חפש באתר
כל הזכויות שמורות © אורי קציר 2004-2010