הלקוח תמיד טועה
יום א', 08/10/2006 שעה 0:17
קיבוץ מסדה מצוי בשכנות לקיבוץ שער הגולן, כמה קילומטרים דרומה לכנרת. הקיבוץ מפרסם באינטרנט את הצימרים שלו תחת הכינוי המלבב ''פנינה בעמק''. שישה מבוגרים ושמונה ילדים הלכו לבלות שם סופשבוע שקט וגילו את הממצאים הבאים: אם אתה משלם על לילה אחד אתה משלם גם על תינוקות שלא היית מוציא עליהם כסף אילו הזמנת שני לילות. אבל את זה מגלים לך רק אחרי שביצעת הזמנה והגעת למסדה. כי אם תדע מראש, הרי ממילא לא תבוא להתארח שם. ואם תגיע תגלה גם שחוץ מסדינים דקיקים אין לך במה להתכסות; שהכנניסו לך צינור ניקוז של המזגן ישר למקלחת; שהמנגל שבור, חלוד ומזוהם; ושכדי להגיע לחדר האוכל אתה צריך לקחת פתק מהאחראי ולצעוד כמה מאות מטרים בחום. חופשה נעימה



את הצימרים בקיבוץ מסדה הזמנו עשרה ימים מראש. ע', חברה קרובה שלנו, חיפשה מקום נחמד ללילה אחד בסוף השובע של סוכות. חיפשה, חיפשה, ומצאה ברשת את האתר המתקרא ''פנינה בעמק''. מעשית כדרכה, התקשרה ע' למספר הטלפון שהופיע שם והזמינה לינה וארוחת בוקר ללילה אחד, בין שישי לשבת, עבור שלושה זוגות ושמונה ילדים.

ההוא מהצימרים שאיתו היא דיברה היה מאוכזב. אפשר להבין אותו: הוא בוודאי היה מעדיף שנזמין שני לילות. אבל כנראה שהביקוש לא היה גדול מדי, אז הוא לא סירב ורשם את ההזמנה. לפני כן עדכן את ע' שלילה אחד יעלה יותר מאשר לילה ממוצע בהזמנה בת שני לילות. ע' עשתה סיבוב טלפונים אצל כולנו, בדקה את זה משנה משהו מבחינתנו ואמרנו שלא.

נראה פסטורלי, מה? כמה טוב שיש פוטושופ. במציאות המקלחת מתקפלת, המנגל שבור והדשא קרח ולא מטופח

ביום ששי בבוקר יצאנו לטייל. לפני הצהריים בילינו בעין מודע, בריכה הנובעת ממעיין טבעי מקסים ומטופח במזרח עמק יזרעאל. אחר כך נסענו לכוכב הירדן, סיירנו שם שעה ומשהו ומשם יצאנו למסדה. הגענו לקיבוץ בערך ברבע לשלוש אחר הצהריים. כשיצאנו מהרכבים עדכנה אותנו ע' שההוא מהצימרים בקיבוץ כבר התקשר שלוש פעמים לסלולארי שלה ושאל מתי אנחנו מגיעים.

את משרד הקבלה היה קצת קשה למצוא. הוא התחבא בין כל מיני בניינים אחרים בקיבוץ, אבל בסוף הגענו. ברנש בלתי מגולח קיבל את פנינו בפנים זועפות. הוא לא טרח להציג את עצמו או להציע לנו מים או כוס קפה. חבל על הזמן. השאלה הראשונה שהוא שאל אותנו אחרי שנכנסנו הייתה ''איך אתם משלמים''. אמרנו שבכרטיסי אשראי, כמו כולם. הוא הוציא את מגהץ האשראי ואמר לנו לתת לו את הכרטיסים.

- ''רגע אחד'', אמרתי, ''מה פתאום משלמים מראש? תמיד שילמנו בסיום החופשה. הרי אפילו לא ראינו את החדרים''.
- ''משרד הקבלה יוצא עכשיו לחופשה'', הודיע הפרצוף הזועף, ''הוא יהיה סגור בשבת. אתם תשלמו עכשיו''.

הוא התעסק בכרטיסים דקה או שתיים ואז נשא אלי את עיניו והודיע שזה יעלה לנו 780 שקל.

- ''איך הגעת לסכום הזה?'' התעניינתי.
- ''שני מבוגרים ושני ילדים''.
- ''איך מחשבים אצלכם ילד?''
- ''כל מי שהוא למעלה מגיל שנתיים. בקיבוצים אחרים מחשיבים רק מי שהוא מעל שלוש אבל אצלנו במסדה, וגם בשער הגולן, זה ילד שמעל לגיל שנתיים''. כשהוא אמר את זה הוא נשמע כמעט כמי שגאה בכך, משהו בנוסח ''אנחנו לא פראיירים, אצלנו גם תינוק נחשב למבוגר''.
- ''ואם הילדה שלי עוד לא בת שנתיים?'' שאלתי.
- ''זה לא משנה'', אמר ההוא, ''בגלל שאתם נשארים לילה אחד, גם היא צריכה לשלם''.
- ''מה?'' נדהמתי, ''הרי אמרת לפני שנייה שרק מי שהוא מעל לגיל שנתיים חייב בתשלום !''.
- ''זה לא משנה'', הזועף אפילו לא מצמץ, ''מי שלא מזמין אצלנו שני לילות לפחות חייב לשלם על כל אחד שבא איתו, גם אם הוא צעיר מגיל שנתיים''.

החוצפה הזו עברה כל גבול. שימו לב: המחיר לגילאי שנתיים ומעלה תקף רק אם אתם מזמינים יותר מלילה אחד. אם זו אינה חמדנות, אינני יודע חמדנות מהי. האמת היא שהתחשק לי באותו רגע ממש לבצע 'אחורה פנה', להיכנס למכונית ולנסות את מזלי באחד הקיבוצים הסמוכים. אלא שידעתי שע' השאירה אצל הטיפוס הזה את פרטי כרטיס האשראי שלה כשביצעה את ההזמנה. ההוא עוד יכול לחייב אותה על דמי הלינה של כולנו. לפיכך, הרעיון אפילו לא עלה על דל שפתי. די היה לי באויב אחד לאותו יום.

- ''תאמר לי בבקשה'', פניתי אליו שוב, ''את ההזמנה לצימרים האלה עשינו לאחר שביקרנו באתר האינטרנט שלכם. לא הייתה שם אפילו מילה אחת על הסדר התשלומים המקורי הזה. איך אתה מסביר את זה בדיוק?''
- ''מה אתה מצפה'', ירה אלי חזרה, ''שנכניס כל כך הרבה פרטים לאתר אינטרנט? אתה יודע כמה זה יבלבל את האנשים שייאלצו לקרוא את זה?''

לא ייאמן, הא? האיש מסתיר את המידע הכי רלוונטי למי שמתארח אצלו – מחיר ההזמנה – ואפילו לא מתבייש בכך. גמלתי בנפשי שיעבור הרבה מאוד זמן עד שאחזור למקום הזה, אם בכלל.

כל חברי נדהמו אף הם כששמעו את השיחה האבסורדית הזאת. זו הייתה בפירוש סחיטה: קודם לוקחים מספר כרטיס אשראי ומסתירים שבן שנתיים מינוס חייב לשלם במקרים מסוימים (מה שלא כתוב באתר הצימרים, כמובן) – ואחר כך, כשהאורחים כבר מגיעים, עייפים ותאבי מנוחה, מפילים עליהם את החוצפה הזאת. קיווינו שלפחות החדרים יהיו שווים את התמורה. טוב שאשתי לא בהריון; עוד היו מחייבים אותה לשלם גם על העובר. לקחנו, אפוא, את המפתחות והלכנו לחפש את החדרים.

אז קיווינו. בחדרים עמד באוויר ריח בלתי נעים, אולי מכימיקל חיטוי כלשהו. אם חוטאו לאחרונה, איש כנראה לא העלה על דעתו לאווררם. בחדר השינה לא הייתה טלוויזיה. אחרי דקה מצאנו אותה תלויה על זרוע ברקן בסמוך לדלת הכניסה ובגובה רב מהמקובל. מי שבנה את הצימרים האלה החליט, כנראה, שבחדר השינה אסור לראות טלוויזיה ושאם מישהו רוצה לראות את זה הוא צריך למתוח צוואר בזווית שאפילו ג'ירפה הייתה מתקשה לייצר. המסך היה זעיר כל כך, שמישהו העלה את ההשערה שהוא נלקח ממשחקי ה''גיים את ווטץ''' של שנות השמונים המוקדמות.

זה מה שמספרים לכם שתקבלו. ויחד עם העמוד הקודם זה בערך מתמצת את המידע באתר ''פנינה בעמק''. אני לשם לא חוזר עוד

אחרי הנסיעה הארוכה רצינו להתרענן, אבל חלפו דקות ארוכות עד שמצאנו את השירותים. הם היו חבויים בקיטון צר שהגישה אליו הייתה בדלת קטנה מצידו המרוחק של המטבח. מקום משונה למדי למקלחת, כיור ואסלה. כשנכנסתי למקלחת התברר לי שזה גם החדר הזנוח ביותר בצימר: הקירות מתקלפים, מופיעות עליהם ''בועות'' ובצמוד למקלחת עצמה יש חור ענק בקיר שממנו משתלשל פנימה צינור פלסטיק. גברותי ורבותי, שימו לב: את מי המזגן מרוקנים חכמי מסדה ישירות אל תוך מקלחות אורחיהם. לא החוצה, בצידו האחורי והמרוחק של הבניין, אלא ישירות אל תוך הריבוע של הדוש. על המצאה כזאת עוד לא שמעתי.

מאחר והבסיס לתשלום היה לינה וארוחת בוקר, החלטנו לערוך מנגל קטן בערב. דאגנו לארגן מראש גחלים, נוזל הדלקה, נפנף, והרבה בשר, סלטים ושתייה. באתר האינטרנט התחייב הקיבוץ שיש ליד הצימרים מתקנים שיאפשרו לנו לעשות על האש. רחוצים ורעננים, יצאנו לחפש אותם. המנגל הקרוב ביותר עמד בשוליו של כר הדשא הגדול ש...טוב, נגיד שאפשר לקרוא לגבעולים הענקיים והבלתי-מכוסחים הללו, שבשוליהם משטחי עפר גדולים שאפילו שרידי צמחייה כבר לא נותרו בו מחוסר השקיה, בשם דשא. המנגל היה חלוד ומטונף. כשניגשנו אליו הבחנו מייד שבתחתיתו פעור חור בגודל של בלגיה. חור ענק. כזה ש''מכסה'' כמעט את כל תחתית המנגל. כלומר, אפשר להכניס לתוך המנגל הזה גחלים, אבל הן ייפלו מייד החוצה ולמטה, בואכה שרידי הדשא. בקיצור, לא מנגל ולא בטיח. למזלנו, אחד מאיתנו מצא בבגאז' מכוניתו מנגל קטן ואיתו הצלחנו איכשהו להסתדר. מסקנה: אם אתם רוצים למנגל במסדה, אל תסמכו על התשתית המקומית; תביאו הכול מהבית.

אחרי שהעברנו כמה שעות חביבות בזלילה ובסיפורי אנקדוטות משעשעות, כשמסביבנו משחקים הילדים בכדור ובמחבואים, פינינו את השאריות והלכנו לישון. כלומר, ניסינו לישון. ללא המזגן, החדרים הללו חמים ודחוסים למדי. הדלקנו את המזגן ונכנסנו למיטה. אלא שהתברר שכיסויי הגוף היחידים שהיו בחדר הם סדינים דקיקים בעובי של נייר. בדקנו בארונות, אבל העלינו חרס: לא דובים ולא שמיכות. מישהו במסדה החליט שגם שמיכה היא בגדר פינוק שערורייתי עבור האורחים החצופים בצימרים. התכסינו בסדינים, כי זה מה שהיה. באמצע הלילה התעוררה אשתי, רועדת מקור ומגדפת חרש, וכיבתה את המזגן.

קיבוץ מסדה מחובר לחלוטין לקיבוץ שער הגולן. כמה מאיתנו רצו, מייד לאחר שהעברנו את חפצינו לחדרים, ללכת לבריכה. נאמר להם שהבריכה של אורחי מסדה היא בשער הגולן. הם הלכו כמה מאות מטרים וחצו את הגבול הבלתי נראה שבין שני הקיבוצים עד שהגיעו לכר דשא שבמרכזו מבנה מקורה ובו הבריכה. שלט גדול כתוב בכתב יד ובו עשרה סעיפים הודיע להם, בין השאר, שאסור לשחק על השטח שמסביב לבריכה. כלומר, כך הבנו לפחות, הדשא נועד לקישוט בלבד. אישה שראתה את הקבוצה מגיעה התפלאה על השעה המאוחרת. הצצתי בשעון ואמרתי שעשה רק עשרים לחמש ואילו הבריכה נסגרת בשש. ''נכון'', נדה האישה בראשה, ''אבל כבר בחמש וחצי המציל מתחיל לפנות את המתרחצים...''.

גם למחרת בבוקר נאלצנו ללכת לשער הגולן. הסיבה – ארוחת הבוקר היא בחדר האוכל של הקיבוץ השכן. היינו צריכים להציג שם פתק שיבהיר שאנחנו אורחי הצימרים של הקיבוץ השכן כדי שירשו לנו לשתות קפה ולאכול טוסט עם ריבה. אין לי מושג איך עובדת החשיבה המקומית, אבל נראה לי שמישהו שם באמת מאמין שכנופיות של נצלנים מאזור המרכז יבלו שעות בנסיעה מפרכת עד לבקעת בית שאן כדי לקבל שם מלפפון וביצה חינם אין כסף. בתנאי מזג האוויר, כל הליכה כזו הן הלוך והן חזור, מסתיימת בבגדים ספוגי זיעה ובצורף להכניס את הראש מתחת לברז.

סיכום: מיקום גרוע של חדרים (הרחק מהבריכה ומחדר האוכל); חדרים ללא שמיכות; טלוויזיות מצ'וקמקות ומיושנות שהוכנסו לשם כדי לצאת ידי חובה; צינור ניקוז שיורד לתוך המקלחת; דשא גרוע ובלתי מטופח; מנגל שבור וחלוד; ועל כל אלה – ביצוע מניפולציה צינית בקביעת התשלום ובאופן הגבייה שלו. ההתנהגות גסת הרוח הזאת, המתבססת על ההנחה שהלקוח תמיד טועה ושלמארחים מותר לנצלו בצורה הצינית ביותר, גרמה לכך שהחלטנו לא לשוב לשם יותר. מהכסף שלנו הם יכולים לשכוח.

ואם אי פעם תשקלו להתארח שם ולבזבז המון כסף על אשליה שתקבלו תמורה הולמת לכספכם – שובו וקראו את המאמר הזה.




מקור התמונות הוא באתר ''פנינת העמק''.






[פרסם תגובה חדשה]   [קישור ישיר למאמר זה]   [קפל תגובות]   [פרוס תגובות]            

 
משתתף בצערך [חדש]
אבי   יום א', 08/10/2006 שעה 8:37 אתר אישי
חופשה זו קניה שאסור לעשות בה טעויות. לכן, אחד הדברים שאפשר לעשות כדי להימנע ממפח נפש כמו זה שציינת, הוא ללכת רק למקומות ששמעת עליהם המלצות מאנשים שאתה מכיר היטב.
דבר נוסף שאפשר לעשות (לא תמיד אמנם) זה להגיע, להביט בצינור הניקוז של המזגן ובמנגל החלוד, להגיד יפה שלום, ולנסוע לאחת האכסניות / צימרים אחרים בסביבה.
אפשר גם לתבוע אותם על הסכום ששילמת, אבל זה לא ישיב לך את החופשה האבודה.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

משתתף בצערך [חדש]
אורי קציר   יום א', 08/10/2006 שעה 22:16
בתגובה לאבי
אתר אישי
מה שהכי מעצבן זה שהצפון היה באותו סופשבוע כמעט ריק מנופשים, למרות שהיה חג. כנראה שההתאוששות ממוראות מלחמת לבנון השנייה עדיין איטית. במלים אחרות, היו לא מעט אלטרנטיבות זמינות טובות יותר. זה גם יכול להסביר מדוע, בניגוד לכל כללי אירוח או תרבות שכוללת מעט תודעת שירות, הם התאמצו להשאיר אותנו שם כמעט בכוח.

אני כבר לא מדבר על זה שבצימרים פרטיים בעל הבית קופץ הרבה פעמים לבדוק אם הכל בסדר, אם האורחים מרוצים ואם צריכים איזו עצה או טיפ לבילוי או טיול בסביבה. במסדה המגע הראשון והאחרון עם המאחרים היה כשהם לקחו מאיתנו כסף. בזה הסתכם הארוח הפעיל מצידם.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לתבוע החזר כספי [חדש]
נעמי   יום א', 08/10/2006 שעה 22:49
אני במקומך הייתי תובעת מהם לפצות על הנזק ועל הארוח הפגום ואולי אפילו את מלוא הסכום חזרה. רק בישראל יכולים אנשים כאלה לזלזל כל כך בלקוחותיהם ולצאת מזה עם סכום שהוא הרבה מעל הממוצע והראוי לארוח כזה.

ותמיד יש את גדעון רייכר ואחרים. זו יכולה להיות נקודת פתיחה טובה.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

באמת מגיע לך...מי הולך למסדה??!! [חדש]
חיים   יום ב', 09/10/2006 שעה 9:39
לו היית הולך ל''על שפת הנחל'' בקיבוץ ניר דוד, היית נהנה מכל רגע וגם ביותר זול.
מלבד הנחל היפהפה הזורם למרגלות הצימרים עם אפשרות הדייג/שחיה שבו, יש מגוון שלם של אתרים ואפשרויות בסביבה לביקור. בקיצור, פישלת.
הבעיה היחידה היא, שזה מקום מאוד מבוקש ומציאת צימר שם, זה לא דבר פשוט.צריך חודשים מראש.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

באמת מגיע לך...מי הולך למסדה??!! [חדש]
אורי קציר   יום ב', 09/10/2006 שעה 10:42
בתגובה לחיים
אתר אישי
זו חוכמה קטנה מאוד. באותה מידה אתה יכול לומר שחבל שלא הלכתי למלון מפואר משום ששם ודאי שלא היו ספקות באשר לטיב השרות. עובדתית, הייתה לנו אפשרות להזמין בהתראה של שבוע וקצת או לשכוח מכל העניין - וגם התקציב שלנו לא היה בלתי מוגבל. כמו שאמרת, לניר דוד יש רשימת המתנה של חודשים ארוכים - ואת החודשים האלה לא היו לנו (וגם המחיר היה גבוה מדי).
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

באמת מגיע לך...מי הולך למסדה??!! [חדש]
חיים   יום ג', 10/10/2006 שעה 9:09
בתגובה לאורי קציר
אוקיי. אז תזמין מראש ותלך לניר דוד. לא תצטער.
אני מוכן לשמש לך מדריך במקום.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

''אפשרות הדייג/שחיה'' [חדש]
דודו   יום ג', 10/10/2006 שעה 10:28
בתגובה לחיים
אפשרות שחיה בנחל בקיבוץ ניר דוד יש רק למי שמתעלם מהשלט ''השחיה אסורה''.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

''אפשרות הדייג/שחיה'' [חדש]
חיים   יום ג', 10/10/2006 שעה 11:55
בתגובה לדודו
נכון מאוד, כי אין מציל ולקיבוץ אין ביטוח עבור שחיה בנחל, אבל קשה מאוד לטבוע בו.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

הצד האחר של המטבע [חדש]
  יום ג', 10/10/2006 שעה 14:29
למקרא הדברים, באמת נחמץ ליבי.
צר לי עד מאוד לשמוע על אנשי המרכז הבאים לבלות בגליל חופשה קצרה ומהנה וחוזרים בתחושה כבדה.
אך לכל מטבע יש שני צדדים כידוע.
ואני כותבת אלייך כבעלת סוויטות אירוח בגליל החווה את הפאן האחר של האירוח.
לארח אנשים זו זכות גדולה . אנו מתייחסים לאורחים שלנו כאל אורחים פרטיים הראויים לכל פינוק אפשרי ולכל תנאי הנוחות. אנו משתדלים להיות הוגנים, לא לדרוש מחירים מרקיעי שחקים ולאבזר את המקדש מעט שלנו במיטב הפינוקים.
ובכל זאת , בכל פעם שמתקשר אדם ומתעניין ומבטיח לחזור אלי תוך כמה דקות, אני לומדת להיות קטנת אמונה. מה הבעייה להגיד שלא מתאים לכם? אני מבינה שאתם הולכים הלאה לבדוק עוד מחירים בעוד מקומות. זכותכם המלאה. אבל לפחות תהיו הוגנים. אל תבטיחו לחזור ותעלמו. יש כאן עניין של נימוס בסיסי בין בני אדם.
בכל שאר הנושאים שהעלית, אין לי מילה. אתה צודק. אורח צריך להרגיש את נוכחות המארחים, את הרגישות לצרכים שלהם, את תשומת הלב הקטנה ואת הפינוקים שמעבר לתשלום.
אירוח בגליל הוא אירוח מהלב. אם הוא לא כזה, מה זה שווה.
ולשם האיזון אומר לך בסוד, שהישראלים , כאשר הם מגיעים, מתגלים במלוא יפעתם. אנשים נפלאים ששומרים על נקיון המקום, לא משחיתים וכאלו שתענוג לזכות ולארח אותם שוב.
אני מאוד מקווה שאירוע יחידי זה לא ימנע ממך וממשפחתך לבוא לגליל שוב ולנסות חוויות מתקנות מהצד האחר שלהם.
חג שמח:-)
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

הצד האחר של המטבע [חדש]
חיים   יום ג', 10/10/2006 שעה 21:06
בתגובה לyeela1000@walla.com
ואיפה הצימר שלך, איך נבוא אם לא יודעים להיכן?
קצת שיווק לא יזיק לך.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

הצד האחר של המטבע [חדש]
אורי קציר   יום ג', 10/10/2006 שעה 22:45
בתגובה לחיים
אתר אישי
מעונה: http://www.weekend.co.il/FreeSites.aspx?siteID=224&a...

ומצא חן בעיני הרעיון להעניק למקום ולסוויטות שמות של זמרי נשמה. מישהו שם אוהב מאוד סול ובלוז.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

מישהי:-) [חדש]
  יום ה', 12/10/2006 שעה 18:58
בתגובה לאורי קציר
אתר אישי
וצודק. זו אכן הכתובת.
מישהו, עושה כאן שיעורי בית:-)
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לא נעים לי..... [חדש]
  יום ה', 12/10/2006 שעה 18:56
בתגובה לחיים
אתר אישי
לעשות כאן שיווק אישי. לא זו היתה הכוונה באמת. אבל, אם אתם ממש לוחצים:-)))
וזה המקום באמת, להודות לאורי קציר, על מקום שהוא גם קצת לנפש ועל מאמרים מרתקים.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

לא מסתכלים ולא רואים מעבר לאף [חדש]
אילן   יום ד', 11/10/2006 שעה 22:59
ככה זה אצלנו אורי; מהממשלה למעלה, ועד ראש המועצה המקומית זרנוגה למטה, מהרמטכ''ל ועד רס''ר המחנה, כולנו חיים פה לטווח קצר, ועל זמן שאול. או כמו שאמרה רביעיית מועדון התאטרון: ''חפצייען מנמציען'' (חטוף וקח) - כי מחר נמות. בוא נרביץ מכה ונברח. תן לי להתגלגל עוד 2-3 רבעונים קדימה והכל יהיה בסדר. אחרי החגים. אחרי- המבול.
יש לי קומבינה אחושרמוטה. יותר מזל משכל. זבנג וגמרנו. כמו ארנבים: זה יכאב! זה כואב? זה כאב?

במקום סאגה, מה שיהיה מאיתנו זה אפיזודה; 2 דפים באלבום ישן בבית של מישהו, וארכיונים מאובקים בספריית הקונגרס.

ואתה בטח חשבת שבסה''כ מדובר בחופשה שהתחרבנה, אה?
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

תביעה [חדש]
תראזימאכוס   יום ה', 12/10/2006 שעה 8:16 אתר אישי
1. לצלם את כל המאורעות אתכם ולקחת אותו לבית דין לתביעות קטנות.
2. לשנות את הכותרת של הפוסט ל''פנינה בעמק - צימר בקיבוץ מסדה''. תראה איזה יופי גוגל יעשה את העבודה להרתיע כל דכפין, הפוסט הזה יעלה ראשון בתוצאות.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

תביעה [חדש]
אודיסאוס   יום ו', 13/10/2006 שעה 20:14
בתגובה לתראזימאכוס
אתר אישי
LOL
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

הלו, הלו לעצור את הסוסים... [חדש]
חיים   יום ה', 12/10/2006 שעה 16:27
בלי התלהמות. הבעבור זד אחד נעכור את כל העדה?
בסה''כ היה שם ג'ינג'י אחד שלא שמע את המנטרה ''הסבר פניך לתייר''. לא צריך להכפיש את כולם.
אני יודע תמיד יש את הג'ינג'י הזה המעצבן ששכח להרים את המתג, אבל מכאן ועד, כל העדה אשמה, זו כבר עלילת דם.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

מה עם תגובת הקיבוץ? [חדש]
אנונימוס   יום א', 15/10/2006 שעה 0:03
האם אין זכות לצד השני, כלומר לקיבוץ זכות תגובה?
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

מה עם תגובת הקיבוץ? [חדש]
אורי קציר   יום א', 15/10/2006 שעה 11:17
בתגובה לאנונימוס
אתר אישי
בוודאי שיש, אבל זהו אתר אישי ולא עיתון או אתר חדשות. ולכן, אם הקיבוץ מעוניין בכך הוא מוזמן להגיב כאן כל אימת שיעלה רצון מלפניו.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[חדש]
רמי ניסן (ניסקה)   יום א', 15/10/2006 שעה 15:33
15/10/06
‏כ''ג תשרי תשס''ז

תגובה לתלונת לקוח (פורסם באתר אפלטון 8/10/06)

1 ביצוע ההזמנה והמידע.
ההזמנה נעשתה על ידי ע. ב- 25/09/06 לשלוש משפחות ,לשתי משפחות לשני לילות ומשפחה אחת לילה אחד,ההזמנה אושרה ונשלח פקס עם מלוא הפרטים הכולל שמות האורחים,תאריכים וסכום התשלום, בנוסף נרשמו כל נתוני ''פנינה בעמק'', תכולת החדרים, גודלם, מיקום חדר האוכל והבריכה בקיבוץ השכן.
בתאריך 1/10/06 התקבל מע. אישור להזמנה בחתימתה. הפקס החוזר היה עם שינויים בכתב ידה לאירוח ללילה אחד ובהתאם שונה המחיר (שינוי שרשמה ע. בכתב ידה). למרות השינוי אושרה ההזמנה.
מבצע ההזמנה והמאשר (הלקוחה) הייתה אמורה לידע את כל המתארחים כולל אורי קציר בתוכן ההזמנה, לצערנו ולפי התלונה משתמע שלא כך נעשה.
כל הפרטים על פנינה בעמק נמצאים באתר האינטרנט, ובנוסף יש פירוט מלא בטופס ההזמנה שלנו שהועבר לידכם.

2. שיחות הטלפון.
ביום שישי 06/10/06 לפני הצהרים התקשרנו לנייד של ע., כדי לברר את זמן הגעתם, מבחינתנו זהו נוהל קבע של יצירת קשר עם האורח על מנת לוודא הגעתו ולכוונו במידה ונידרש.
(אורחים המגיעים מאוחר בלילה מכוונים אותם טלפונית לחדרים,משאירים להם מפתח בדלת וקובעים להיפגש איתם למחרת במשרד לפני ארוחת הבוקר).
במקרה הנ''ל התקשרנו שוב בשעות הצהרים לברר את שעת ההגעה (בימי שישי וערבי חג משרד הקבלה נסגר בשעות הצהרים והתקשורת מתבצעת על ידי תורן).

3. משרד הקבלה והתשלום.
משרד הקבלה ממוקם בתוך המתחם של האירוח ויש שילוט ממגרש החניה. כל אורח מגיע מתקבל בברכה, במקום קיים מתקן מים קרים לרשות האורחים. כאשר מגיעות מס' משפחות יחדיו הם מקבלות הסבר על המקום, האפשרויות השונות ושעות הפתיחה של בריכה וארוחת הבוקר.
התשלום מתבצע ביום ההגעה לפי ההזמנה שאושרה בפקס ע''י האורח, כך גם מצוין בטופס ההזמנה.
לא נלקח תשלום עבור ילד מתחת לשנתיים, הסכום נקבע מראש ואושר ע''י ידי המזמין.

4. איכות הדירות.
אנחנו מציינים בברור שהדירות גדולות,נוחות,מרווחות ופשוטות זו הגדרה ברורה ואינה מסתירה דבר. הדירות חד קומתיות וצמודות קרקע.
בכל דירה יש ארון קיר עם שש שמיכות צמר וכריות נוספות.
בפינת הדשא ליד עצי הזית יש מנגלים מקובעים (כן אלה עם החור), מנגלים אלו הוצאו משימוש לפי דרישת האורחים עקב גודלם. אנחנו נותנים לכל מתארח מנגל חלופי קטן יותר הנמצא בצידי החדרים.

5. ארוחת הבוקר והבריכה.
קיבוץ מסדה ושער הגולן צמודים מיום הקמתם (1937) ואנחנו חולקים מס' שירותים יחדיו. על מנת להימנע מאי נעימות מקבל כל אורח פתק לחדר האוכל לארוחת הבוקר ופתק נוסף לבריכה, גם לאורחי שער הגולן יש פתקים בסגנון זהה.
זו שיטה מקובלת ועד היום לא קיבלנו תלונות על כך.

כיון שהאורח תמיד צודק (ולא חשוב עד כמה) מבחינתנו זה כישלון באירוח.
ההערות הענייניות נלקחו לתשומת ליבנו ולטיפולנו.

בברכה
רמי ניסן (ניסקה)
מנהל עסקי – קיבוץ מסדה.

בידינו טופס ההזמנה המאושרת (חתום ע''י ע.)-
המחיר הוסכם מראש,
יש את מלוא האינפורמציה שלכאורה לא נמסרה.
המזמין גם מתבקש לידע את כל הקבוצה על התנאים.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[חדש]
איריס   יום א', 15/10/2006 שעה 17:10
בתגובה לרמי ניסן (ניסקה)
''ההערות הענייניות נלקחו לתשומת ליבנו ולטיפולנו''. קל מאוד להפיל את האשמה על האורחים ולהסביר שהכול נמצא בטופס ההזמנה. אבל תרשה לי להניח שאם היה ידוע לנופשים על כך שגם בן שנתיים ומטה חייב לשלם מחיר מלא על אירוח ללילה אחד בלבד הם לא היו ממהרים לסגור את העיסקה הזאת. בדקתי ולא מצאתי שכתוב שם דבר כזה. מבחינה צרכנית זה גובל ב...אתה יכול להבין לבד.

מעבר לכך, קצת קשה להבין כיצד אתם מעניקים מנגלים חלופיים או מארגנים שמיכות בחדרים כשחסר בשעה שהמשרד הראשי סגור ואין למי לפנות. או שנחים או שעובדים. וכשאין עם מי לדבר וממי לבקש ואצל מי לבדוק, ככה זה גם נראה.

אני במקומך הייתי מציעה להחזיר לפחות חלק מהתשלום לאורחים. זה המינימום שיש לעשות במצב בו התלונות רבות כל כך - ונקודת המוצא שלי היא שאלה מהן שלא התייחסת אליהן נקודתית נחשבות כמוצדקות.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

הלקוח ממש תמיד צודק [חדש]
עמי קרן   יום ג', 17/10/2006 שעה 0:51
אורי שלום

צר לי על ההרגשה הקשה שבה ביליתם את חופשתכם עם הילדים.

מה שחבל, זה שלא קבלתם חוות דעת מאנשים שהיו במקום.
זה לא המקרה הראשון ולא האחרון שאנשים תמימים נופלים בפח.
ישנם כמה מקומות בארץ שלהם יש צימרים ניפלאים ולבעלי הבית מאד איכפת איך מרגיש האורח ומנסיוני אני יכול רק לציין שבמקומות פרטיים בדרך כלל החופשה נעימה ועושים הכל על מנת להנעים את החופשה, אך במספר מקומות הענין מתנהל ע''י חובבים שמה שמעניין אותם זה רק הכסף.
אתה מקבל מפתח מגיע לחדר מוצא את כל המצריך תיקון ואז מתברר שכבר מאוחר ואין עם מי לדבר!!! הפראיירים כבר יסתדרו.
חבל שישנם צימרים כאלה ואני בטוח שאם הייתם בודקים היטב הייתם יכולים להכנס למלון מפואר לקבל את כל הפינוקים ולשלם פחות והייתם מקבלים את התמורה המלאה לכספכם.
להבא הכן את החופשה מבעוד מועד תבקש ממליצים אל תגיע למקומות ולקיבוצים שהשקיעו את המינימום על מנת לקבל את המקסימום
ויש להם עבר סוציאליסטי עם כל המשתמע
לצערי גם אני הייתי בצימר בחולתה בגליל העליון וזה היה כל ממש עלוב ( פשוט כמו בשנות החמישים) כך שאני יכול להבין לרגשותך !!! לקוח מרוצה לעולם לא מתלונן!!!. עמי קרן
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

הלקוח ממש תמיד צודק [חדש]
חיים   יום א', 22/10/2006 שעה 17:12
בתגובה לעמי קרן
הי, מה זה ההשמצה הכוללת הזו של כל הקיבוצים, זה מדיף ריח של שנאת הקיבוצים. ישנם קיבוצים וישנם קיבוצים, גם אם יש בהם עבר סוציאליסטי(נו אז מה...)
אז יש לך נסיון לא טוב עם קיבוץ חולתה, ולאורי יש נסיון לא טוב עם קיבוץ מסדה, זה כבר אומר שכל מאות הקיבוצים לא בסדר?! בוא ואראה לך לפחות קיבוץ אחד שלא תרצה לעזוב אותו.
בבקשה בלי הכללות.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

All is Good Dude [חדש]
loves to travel   יום ג', 17/10/2006 שעה 18:21
Sorry to hear of this mess. Allow me to recommend a wonderful place in the area. We had a great experience staying in ''Merom HaGolan'' for more then once. They share a pool with the neighboring kibbutz, and no one kicked us out when we came 20 minutes before closing the pool, for a short dip, for the sake of our kids that were with us. They have 2 levels of rooms. I can say that both are great. Very nice and welcoming people. Very friendly customer service that worked well
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

אל תזמינו ''מרום בחרמון '' [חדש]
Mary   יום א', 06/05/2007 שעה 16:52
בתגובה לloves to travel
היינו בסוף השבוע בנוה אטיב (רמת הלולן) ב''מרום בחרמון''. זה מקום שאני ממש ממש לא ממליצה לבקר בו. השירות על הפנים. היינו כבר בנוה אטיב בצימרים אחרים ! זה פעם ראשונה כשחזרנו מאוכזבים.
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

אל תזמינו ''מרום בחרמון '' [חדש]
זאב   יום ו', 04/04/2008 שעה 16:17
בתגובה לMary
MARYשלום רב,
ראינו תגובתך על ''מרום בחרמון''.
נתקענו בלי צימר לחול המועד ובאמת הופתענו ששם אין בעיית אירוח בניגוד למקומות רבים....
האם תוכלי לפרט מעט יותר. אנו שתי משפחות ,סה''כ 11 נפשות.
זאב
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

אל תזמינו ''מרום בחרמון '' [חדש]
לירון   יום ו', 10/04/2009 שעה 12:53
בתגובה לזאב
גם אני התארחתי ומאוד לא ממליצה
הצימר ללא חלונות, מאוד לא מפנק ולנו היו עכבישים בג'קוזי שנכנסנו.
נראה כמו משהו מאולתר בן לילה...מאכזב מאוד וכלל לא שווה את המחיחר
[הגב על תגובה זו]   [קישור ישיר לתגובה זו]            

[פרסם תגובה חדשה]   [קישור ישיר למאמר זה]  

מאמר אורח | צור קשר | על האתר | חזור לעמוד הראשי | קישורים | תנאי שימוש | אקסטרה | תיק העיתונות של אפלטון
RSS | כל הדיונים המתמשכים | ספר אורחים | עזרה טכנית | לוח ימי ההולדת של הבלוגוספירה | מקלדת וירטואלית | ארכיון | חפש באתר
האתר עוצב ע״י עופר ליכטמן
כל הזכויות שמורות לאורי קציר ©